Recenze: Tegma – Around The World In 80 Minutes

Švédská dvojka Tegma nedávno vydala na značce Tribal Vision dlouhohrající album s názvem Around The World In 80 Minutes. Představení alba a jeho tvůrců následuje po odkliknutí.

Omar Chelly a Jason Orfanidis pocházejí ze švédského města Malmoe. Omar v roce 1998 objevuje hudební program Reason a začína s ním experimentovat. Po úvodních pokusech se softwarem s Jasonem dovybavují svoje studio Tegmatekk i celou škálou hardwareových boxů a krabiček. Konkrétně Novation Nova, Korg MicroKorg, Yamaha RM1X, Roland SH-32 a EMU ESI-32 sampler. Omar si v té době začíná kompletovat i sbírku vinylů a začíná mixovat jako DJ na menších akcích. Jako zajímovost se dá myslím uvést i fakt, že Omar má jako posluchač i hiphopové a world music kořeny. Ve své diskografii má Tegma už minimálně 20 zářezů, z čehož největší počet tvoří jednotlivé tracky umístěné na různých kompilacích.

Celé album Around The World In 80 Minutes se line jakoby v jedné rovině. Nemám pocit, že by nějaká jednotlivá skladba vyčnívala nad ostatními. Nemám ani pocit, že se s celým albem podíváme kolem celého světa. Tracky jsou sice doplněné o řekněme world music vokálové motivy, ale hudba tepe pořád ve stejné náladě. Tegma na svém albu nepřináší nic nového, taková a podobná muzika vznikala už před léty. Faktem ovšem zůstává, že celou kolekcí skladeb osvěžuje lehký náboj psytranceu a občas znatelné záchvěvy elektra. Pro koho je tedy album Around The World In 80 Minutes vlastně určeno? Určitě pro lidi, kteří sbírají nahrávky kolem progressive houseu, určitě pro starší a usedlejší pamětníky prvních psytranceových akcí u nás. V neposlední řadě by se album mohlo líbit extremistům, kteří po návratu z psytrance party založí do svých přehrávačů třeba projekt Shpongle (projekt často hrávaný v chilloutech na psy akcích). Nejnovější album Tegmy totiž balancuje přesně mezi těmito dvěma póly, ovšem s rovným beatem.

Hodnocení 73%

Tegma – Around The World In 80 Minutes
2006 Tribal Vision