Hudební recenze: Basement Jaxx - Hush Boy

Dvojice Basement Jaxx nedávno dokončila v pořadí už třetí dlouhohrající album s názvem Crazy Itch Radio (nepočítáme-li jejich jednu remixovou a druhou best of desku). První singl z tohoto zatím nevydaného alba nese název Hush Boy a slibuje staré známé Basement Jaxx tak, jak je máme rádi.

Ačkoliv opět líbivá skladba plná všeho, čeho jste velkými doušky dostali i na předchozích Jaxx singlech, tak žádný posun vpřed. Felix a Simon prostě sázejí na jistotu, stejně jako ve svém posledním singlu například Fatboy Slim. Pro někoho možná otrava, ale pro mě, když si vzpomenu na poslední singly The Prodigy, Daft Punk či Underworld, docela příjemná zpráva. Nedokážu si Basment Jaxx představit jinak, než v rozverném funky houseovém stylu. A taková také je i v originálu skladba Hush Boy.

Základní, čtyřminutová verze nabízí přesně to, po čem fanoušek hitů Romeo, Good Luck či Lucky Star touží. Lahodný zpěv zpěvačky, odvážný rap, spoustu živých nástrojů, mraky různých zvuků a ech na pozadí a prostě funky prosycená nálada skrz na skrz. O vokál se postarala zpěvačka Vula Malinga, která už s Jaxx spolupracovala na singlu Oh My Gosh. Její přívětivý a skvěle zabarvený hlas je ozdobou této skladby, stejně jako jsou ozdobami další její ingredience. Dvě z verzí, které můžete buď na vinylu nebo maxisinglu nalézt, patří projektu Les Visiteurs. Acidem prosáklým spodkem se může pochlubit jejich originální remix. Naopak dubová verze je řádným klubovým cloumákem. V obou verzích se ale dočkáte příjemného rytmu a taneční atmosféry, která bohužel trochu ztrácí z kouzla originálu, ale v klubu se bude vyjímat přeci jen o něco lépe.

Další klubovou třaskavinu mají na svědomí Soul Seekerz. Ti se nechali unést na vlně disco houseu se špetkou odkazu na zvonové kalhoty v 80. letech. Pro mě remix nejslabší, pro milovníky příznačného zvuku tohoto stylu určitě pořádná trefa do černého. A ještě jedna verze vás čeká. Tentokrát temperamentní salsa verze přímo z dílny Basement Jaxx. Tribal, kytárky a typická jižanská náladička, proč ne. Vrtět se do rytmu téhle verze jde tak snadno. Komu by snad seděl více ten latino sound a Hush Salsa by ho oslovila snáze než Hush Boy, pak ho určitě osloví i B-track Trouble. Nese se totiž v podobném duchu. Pro mě však zůstává pouze tím béčkem.

Kromě Hush Boy na dvou vinylech a jednom maxi singlu vychází další vinyl, na kterém kromě skladby Trouble naleznete další track z připravovaného alba. Jmenuje se Take Me Back To Your House a v jedné krátké a v druhé delší verzi se budete moct zaposlouchat do odlehčené skladby, která kombinuje house s discem. Není to špatné a k letní garden party přímo stylové, ovšem chybí tomu něco, co naleznete z nového materiálu pouze ve skladbě Hush Boy.

Basement Jaxx vsadili na jistotu. Z dalších uvolněných skladeb je cítit, že jejich Crazy Itch Radio bude o různých stylech muziky, přesto největší díru do světa podle mě udělají se songy, jakým je právě Hush Boy. Prostě standardně dobře odvedená práce.

Basement Jaxx - Hush Boy
formát: 12", CDM
label: XL Recordings