Hudební recenze: Funkstörung - Appendix

Fanoušci Funkstorung už před nedávnem jistě oplakali rozpad tohoto jedinečného elektronického projektu. Cesty a ideály Michaela Fakesche a Chris De Lucy se prostě začaly rozcházet a každý se tedy vydává vlastní cestou. Těsně před tím ale sestavili kompilační album Appendix, skládajíci se z dvanácti remixů Funkstorung na vybrané a vymazlené "písničky".

Naposledy Funkstorung zazářili lehce poppy elektronickým albem Disconnected, kde hostovala celá řada umělců. Například Enik, Tes, Sara Jay a Louise Rhodes z Lamb. Nyní přichází už s druhým souborem remixů (první,  Additional Productions vyšlo v roce 1999), aby ukázali, že jim je remixérská práce vlastní a doslova si v ní libují.

Na Appendix posbírali tucet jedinečných kousků, na něž se teď podíváme trochu blíže. První remixovaný je Spacek a jeho track 1st Stroke. Klasická downtempová balada, jíž Funkstorung dodali, jako snad všem ostatním remeakům, jistou dávku té pravé syrovosti a digitálního chladu. Hned druhá skladba Vás ale zaručeně rozhýbe! Je jí energický remix na Trick Or Treat projektu Phon.o. Breakový rytmus, původní vokál rozsekaný na maděru, a asi proto zní tenhle počin naprosto fantasticky. Další stěžejní bod je Bjork s All is full of Love v destruktivní umělecké formě Funkstorung. Stejně okouzlující je remix pro Lamb na skladbu Heaven. Stačí zavřít oči a nechat se unášet jak zasněným vokálem, tak vláčnými rytmy. Následují remixy pro Beanfield a Enika, které si vás také okamžitě získají svou, pro Funkstorung charakteristickou a jedinečnou hudební formou. Vrcholem alba je pro mě však až poslední a bonusová skladba Sigstop Richarda Devinea. Tady se Funkstorung opravdu s ničím nemazlili a zařadili na závěr nekompromisní elektronický masakr, který asi jen tak běžný poslu-chač nestráví bez problémů.

Album Appendix je i tak především příjemnou poslechovou záležitostí pro dlouhé zimní večery, pokud chce člověk poslouchat příjemnou elektroniku a zároveň zahřát sympatickým vokálem začleněným do chladných downtempových rytmů. Tento střet digitálního strojového chladu s přirozenou lidskostí je hlavním znakem a kouzlem s jímž Funkstorung pracují a za léta své existence právě tímto umem mnohým fandům naprosto učarovali. Nezbývá, než si nad rozchodem Funkstorung postesknout a dál sledovat umělecké dráhy obou zmiňovaných aktérů. Třeba se jejich tvůrčí cesty opět někdy protnou.

Hodnocení:  90%

Funkstörung - Appendix
Formát: pouze CD