Tvyksovy recenze

DJ Lumiére feat. Big J - Good Bye Illusions remixes (beeswax promo 2002)

Těsně před konferencí v Miami byl v Čechách vylisován druhý vinyl DJe Lumiéra, který obsahuje velmi exklusivní mixy. O první dva se totiž postaral Charles Webster, kterému se originál hodně líbil, proto nebylo divu, že byl nakloněn k remixové práci. První mix má opravdu příjemnou atmosféru, jemně melancholickou, kterou umocňuje vokál a hlavně závěrečné sólo na trumpetu. I druhý mix je jemný, čirý až průzračný. První dvě minuty máte až pocit, že se jedná o mix chill-outový, ale jemný beat se nakonec vynoří podpořen smyčkou "love we made". Oba mixy jsou třešničkou na dortu, ale na parketě je asi moc neuslyšíte, myslím, že se hodí spíš na cdčko. Ovšem druhá strana je pravým opakem. Na ní se vyřádil DJ Kel, kterého asi budete znát z partičky Quadrant Sound System. Ano, tenhle kudrnáč dělá taky muziku a vede si sklěle. Jeho remix má dobré perkuse a přesně tu basu, která vás rozhýbe k tanci. I zde si prozpěvuje Big J, takže hned víte co posloucháte. Opravdu zajímavá deska, více takových.

Kel & Braun - Works in progress (beeswax promo 2002)

Kudrnáč opět zasahuje. Tentokrát má více prostoru a nevede si až tak zle. Na singlu jsou tři skladby, dvě autorské a třetí je remixem DJe Loutky. Úvodní skladbou je T Correction a šlape pěkně, má opět dobrou basu, ale dojem mi kazí sampl kapely Seven Dub z jejich hitu Rock It Tonight. Celé to působí jako by je Kel zremixoval, i když kdo ví? Další věcí je Crashintosh, která je více deep a je moc fajn. Otáčím stranu a máme tu Loutkovu věc Third, která zatím oficiálně nevyšla. Opět výrazná basová linka a klávesy, které vše ženou kupředu. Všechny tři věci hezky zapadají do stylu, který nám Kel coby DJ už pár let servíruje. Poslední věc je Braunova předělávka loňského singlu DJe Moskita a jeho projektu Hogo Fogo. Nejvýraznější je i zde basa a perkusky. V polovině tu máme povídání ve španělštině, které mi sem až tak moc nezapadá. U téhle skladby mám opravdu pocit, že by ještě snesla pár změn.

Glaubic & Haberland present DJ Mersey - Sundae Picnic EP (benchmark recordings promo 2002)

Konečně se něco děje i východním směrem. Od půlky května tu máme první slovenský houseový label. Založili ho košičani Maroš Glaubic a Martin Haberland, takže je jasné odkud vítr vane. První deskou představují svého mladšího kolegu Merseyho, který je velkým talentem a jistě o něm v budoucnu uslyšíte. Singl má dvě strany a na každé jednu skladbu. První je spolupráce zmiňované trojice. Atmosférický deep house Sundae Picnic je balzámem pro tělo i duši. Doporučuju podávat v častých dávkách, obzvláště v neděli. Ani druhá strana neslevuje z kvality, tady už je vše naplno v rukou Merseyho a vše se zdá být velmi jazzy a groovy. Tentokrát je název Ding Dang. Musím říct, že se moc těším, až tuhle desku někde pustím a myslím, že to bude mnohokrát. Zajímá vás víc? Zkuste www.benchmarkrecordings.sk.

Tvyks