Hudební recenze: Two Armadillos – Hamlin

Two Armadillos je poměrně nově vzniklý dvoučlenný projekt, který se v současné době velice aktivně dere na světovou deep house scénu. Za minulý a letošní rok byly jeho skladby vydány na labelech jako např. Buzzin' Fly, Dessous nebo Four:Twenty a my bychom Vám rádi ve slovech přiblížili, jak zní jejich nové EP "Hamlin" na značce Dessous.

Projekt Two Armadillos (nebo-li v překladu "Dva pásovci") tvoří dva pánové z Londýna - Giles Smith & Martin Dawson. Druhý jmenovaný, Martin Dawson, je mj. známý jako osoba stojící za na taneční scéně již etablovaným projektem King Roc (vzpomínáte si ještě na jeho skvělý track "Welcome To Zion" na labelu Simple Records a snad ještě lepší remix od Sebo K & Metro?). Pokud budete v hledání spojitostí pokračovat, najdete u jeho jména název dalšího, avšak již méně známého projektu - Hawk Dawson. Two Armadillos dosud vydali skladby na labelech Buzzin' Fly, Dessous a Four:Twenty a jejich počiny se objevily i na několika kompilacích (zde jmenujme např. kompilaci Sci-Fi Hi-Fi: 04 značky Soma). Jejich nové EP "Hamlin" vychází jak na vinylu, tak v digitální podobě na značce Dessous, sestřičce labelu Poker Flat. Jeho obsahem je originální edit tracku "Hamlin", dále remix, o který se postaral Sascha Dive z německého Frankfurtu a skladba "Snowflakes".

Původní verze skladby "Hamlin" je velice příjemný deepový track poklidného tempa s všudypřítomnými perkusemi, které Vás uhodí ihned na začátku tohoto tracku. Jeho melodičnost výrazně spoluvytváří a podtrhují samply kolektivu hlasů, které do skladby vstupují před začátkem třetí minuty a částečně jsou charakteristické jako "tribal" prvek. Melodie se během doby trvání výrazně nemění, občasné efekty dávají skladbě náboj s očekáváním, co přijde jako další. Změna přichází začátkem třetí třetiny v rámci skladby, kdy ji nové vřelé tóny obohatí a opět zvýrazní její melodičnost. Originální verze je velice příjemná záležitost nepostrádající groove; ať už budete v nějakém plážovém baru nebo budete chtít živelně tancovat v klubu, tento track je díky své chytlavosti pro Vás to pravé.

Německý producent a člen seskupení DJs a projektů Drumpoet Community Sascha Dive skladbu zásadně nepozměnil. Lze možná usoudit, že je o něco rytmičtější, již dříve zmíněné popěvky jsou zde zkráceny a ztišeny a objevují se určité "elektroničtější" efekty. Pokud byste netušili, že se jedná o remix, možná byste měli za to, že jde o "dub verzi" původní skladby.

Celé EP uzavírá track "Snowflakes". Opět deep, ovšem zcela rozdílná skladba oproti zbylému obsahu na této desce. Kosmické plochy, které jsou zde hlavním motivem, Vás vynesou do nebes; kombinace právě těchto příjemných ploch s odezvami a deep houseovým základem je báječnou směsí, kterou není obvyklé slyšet a je úžasným zpestřením tohoto EP.

Two Armadillos za toto EP obdrželi pochvalu od osobností jako např. Steve Bug, Sebo K, Shinedoe, Magda, D´Julz nebo Jamie Jones. Vždy jsou melodičtí, někdy nostalgičtí a citliví (zkuste jejich minulé EP "Patience" na Four:Twenty) a zároveň zábavní. Jejich desky by mohly pomoci psát nové kapitoly v dějinách deep house.

Hodnocení: 85%

Ukázky:

Two Armadillos - Hamlin