Recenze nového EP kapely Underwear

Feeling Wind je zbrusu nové EP, se kterým se kapela Underwear uchází o vaši přízeň a Bartias připravil jeho recenzi. Musím ještě zmínit aktuální Bartiasův rozhovor s Underwear na shadowbox.cz a jejich koncert v pondělí 24.4. v Roxy na Free Mondays.

Underwear
Recenze: UNDERWEAR: FEELING WIND EP

Underwear možná nejsou tak známí jako podobně zaměření Skyline, přesto v rámci české scény nejde o žádné nováčky. Vznik kapely na přelomu let 94 a 95 byl ovlivněn kytarovou indie scénou, časem se ale Underwear přeorientovali na scénu taneční. Dívíte se? Není proč. Vzpomeňte na Ecstasy of Saint Theresa, vyškovské miláčky Here nebo rozpad kultovních Sebastians a následný vznik Ohm Square a Liquid Harmony. Feeling Wind je zbrusu nové EP, se kterým se Underwear uchází o vaši přízeň.

Povím vám pohádku

Underwear: Feeling Wind EP
@ Media Atack 2oo3

Zavřete oči. Čeká vás tedy čtveřice skladeb orientovaných na downtempo i drum'n'bass. Dokonce problesknou i vlivy breakbeatu. Titulní Feeling Wind hravě zastoupí maminčinu ukolébavku, přičemž navíc připomíná starší Hooverphonic. Koncepce není nijak složitá, ale to po ukolébavkách snad ani nemůžeme chtít. Zasněnými aranžemi, cinkáním zvonečků a celkovou náladou na Feeling Wind plynule navazuje ještě o něco lepší Sleeping Powder. Trumpeta i flétna odkazují na Here a i když jejich kvalit zatím Underwear určitě nedosahují, taková vzpomínka se přinejmenším hodí.

Underwear
Příjemný pocit z pěkné písničky se však na druhé polovině EP ztrácí. U 19 je pokusem o drum'n'bass a to ne zrovna moc vydařeným. Jen příliš jednoduchá 4/4 rytmika dobrou skladbu neudělá, úryvek elektronické kytary nic nezachrání. Vokálové party jsou navíc dost nepochopitelně odzpívány tak, že v nich vyniknou snad všechny nedostatky zpěvačky Katky. Skoro mi připadá, že se U 19 vetřela nějakým nekalým trikem a rozhodně za trest. Závěrečná T with Lime bohužel nezachraňuje. Celou dobu buduje atmosféru, buduje a buduje, až se probuduje dokonce, aniž by přitom cokoliv vybudovala. Underwear zní fajn, Underwear rozhodně stojí za poslech, ale druhou polovinu singlu raději přeskočit!

Hodnocení 3/5

PS: Album vyšlo na na labelu MediAtack, což je nový český label, zaměřený na vydáváni pouze české hudby. Vlastně každá česká kapela má šanci u nich vydat svoje CD. Podrobnosti najdete na www.mediatack.cz.

text [BARTIAS], foto Underwear

Aktuální rozhovor s Underwear najdete na http://www.shadowbox.cz/clanek.php?clanek=1451

Oficiální web Underwear (design by Embryo) - www.underwear.cz