Recenze: The 65D Mavericks - Defining the Symptom

Na album londýnské dvojky Polson - Dunton jsem se těšil jako malé dítě. Oslavné recenze a pochvalné hlasy od drtivé většiny zahraničních i českých industriálních techno špiček se na práci zvukových kouzelníků jenom hrnuly. Jaká je tedy definice zvuku The 65D Mavericks?

Rytmus je základ! - No Gravity

Techno do se sebe vždy vstřebávalo nejrůznější vlivy z rozličných oblastí hudby. Proto se neustále drželo na pomyslném chvostu mezi elektronickými tanečními styly. Techno už dávno není styl s klasickým "rovným" beatem. Maverici to pochopili lépe než kdo jiný. Drtivá většina tracků je založena na nepravidelném beatu, který dává v mnohých směrech větší prostor k seberealizaci. Dokonalým příkladem je song No Gravity, kde duo intelektuálů použilo rytmus do této doby naprosto neslýchaný a ukázalo jen další možnosti techna.

Jdeme do hloubky! - The Search, Solitude

Defining the Symptom rozhodně není na klidný odpolední poslech. Můžete to zkusit, ale maximálního zážitku dosáhnete pouze a jedině v noci. Maverici s radostí používají velmi náladové zvuky z jiných galaxií, které umně prokládají různorodými plochami. Tímto způsobem vám proniknou do nejskrytějších zákoutí vaší duše.

Máme rádi Jeffa Millse! - Convert, In the Dark, Forced Perspecitve

Detroitský veterán taneční scény jistě ovlivnil nejednoho světového producenta taneční hudby. Není se čemu divit. The 65D Mavericks jsou jakýmisi pokračovateli jeho nesmrtelného odkazu v syrové taneční podobě a posouvají 10 let staré nápady zase o kousíček dál. Ještě pořád to není avizovaná revoluce, ale kdybych si měl vsadit na producenty, kteří jednou zboří dosavadní hranice, vybral bych si právě pány Polsona a Duntona.

Inteligence se snoubí s tvrdostí! - Compulsion, Sub-text, Human Error

V České republice bylo tvrdé techno vždy na výsluní zájmu všech náruživých partypeople. Na akcích převládají buď totálně prázdné desky, které možná někoho zaujmou svou rychlostí nebo neuvěřitelně husté brutality, které na nás sypou Slováci a jejich věrní kamarádi Wünsch, Itoh a další. Nic proti, mám je taky moc rád, ale všeho moc škodí. A Maverci zase dokazují, že lze jít i jinou cestou. Jejich tracky jsou taktéž velmi energické a taneční, ale přitom si uchovávají umělecký nádech a nelze na ně pohlížet jako na obyčejné dj tools.

Je libo chvilky odpočinku? - An Experimental Conclusion

O vedlejších projektech techno producentů se moc nemluví. Všichni víme, že Surgeon, Regis nebo Bicknell dokáží udělat zaručeně fungující taneční jízdu, ale málokdo tuší, že většina profesorů moderního industriálního zvuku se nespokojí jen s čistě smrtícími deskami určenými na parket. Jedním z mála příkladů může být třeba pár let staré CD Exist, kde právě tito umělci ukázali i jiné tváře své tvorby. Ani Maverici si na závěr neodpustili lehké pohlazení po duši a vyrukovali na nás s krásně čistou skladbou v až romantickém hávu. Nic pro smažky!

Resumé - Defining the Symptom

Musíme pánům pogratulovat. Shrneme-li si všechny body jejich definice, musíme dojít k jasnému závěr - takto dobré industriální techno album jsme tady dlouho neměli. Nejedná se o razantní krok vpřed, ale i malý posun je dobře patrný. Maverici dokázali tisíckrát obehrané postupy obohatit o vlastní nápady a definovali zvuk, který snad konečně symbolizuje 21. století.

Hodnocení: 8,5/10

Nexis

The 65D Mavericks - Defining the Symptom