Hudební recenze: Sqeepo - Flash EP

Sqeepo je mladý, talentovaný DJ a producent ze Strakonic, který momentálně studuje v Oxfordu zvukařinu. Jeho mimořádně pokroková hudba staví na pevných a zaběhlých základech chillstepu, dubstepu, elektronického rocku a downtempa. Vnáší do těchto žánrů originální prvky, které vážně stojí za to slyšet...

Ze Sqeepovy tvorby je cítit, že dává velký důraz na basovou linku. Jeho EP "Flash" je hodně příjemný chillstep. Ani chillout, ani dubstep, něco mezi, co vám příjemně pohladí uši i duši. To myslím doslova - jakmile jsem si ve sluchátkách pustila jeho hudbu, probořila jsem se do sedačky a zavřela oči. Impuls mého těla byl naprosto jasný: "Na chvíli se zastav a poslouchej, co ti tenhle kluk servíruje." Jeho "Flash EP" je hostina o šesti chodech, které jsem si náležitě vychutnala a ještě se po tom chvíli "olizovala". :)

Sqeepo

Nevím, jak přesně dlouho je Sqeepo na scéně, nevím kolik je mu let, ani co rád poslouchá. Žádný rozhovor ani jeho bio jen tak nenajdete, maximálně si můžete prohlédnout jeho facebookové stránky, které se věnují propagaci jeho hudby. To ale vůbec nevadí, důležité je, že k vám promlouvá skrze svoji hudbu, a že si ten pocit a naladění nějakou chvilku uchováte a s příjemnou náladou se vydáte do nového dne. Protože Sqeepo nemá ještě celé album, vezmu popořadě jeden track po druhém, ať víte na co se těšit.

První track, který jsem si poslechla se jmenuje "Flash feat. Kristina (acoustic version)". Kristina ve spolupráci se Sqeepem odvedla výbornou práci. Vokály jsou procítěné. "Point" tohoto songu spočívá v něčem napsaném mezi řádky. V tom, co z něj vycítíte, není to o tom, jak zní, ani text a jeho slova nejsou tolik důležitá. Evokuje ve mně probuzení, východ slunce, nový život nebo jaro. Nicméně, zlehka mě odrazuje "country" vyznění akustické verze "Flashe". Myslím, že z pěti hvězdiček by tento track dostal tři za vokály, ale "country" downtempo nebo chillout není zrovna můj styl a celkově mi připadá, že ze všech ostatních skladeb příliš vyčnívá a vůbec mezi ně nezapadá.

Sqeepo
Druhým v pořadí je track "More Power (Instrumental version)". Tak tady mi Sqeepo úplně odpálil uši. Myslela jsem, že poslouchám průvodní song k nějakému akčnímu filmu. Dokonce ve sluchátkách basy natolik duněly, že jsem je cítila až v konečcích prstů. Je znát, že s "trailerovým" chillstepem má Sqeepo už nějaké zkušenosti, a že si umí s melodií lehce a originálně pohrát. Třetí track "More Power (Original mix)" je něco mezi dubstepem a downtempem s hodně našláplou basou, hladivou melodií, podbarvenou houslemi, se skvělými přechody a opět tu zdůrazním hudbu pro filmy a kino, protože by se Sqeepo, podle mého, měl tímhle směrem určitě ubírat. Nejenže by si vydělal skvělé peníze, ale když jdete do kina, tak přece čekáte něco, co vás natolik prostoupí, že si odnesete skvělý zážitek a ten track "More Power" stoprocentně přináší.

"Flash feat. Kristina". U tohoto tracku se znatelně projevuje rozdíl oproti akustické verzi. Vokály nejsou jenom alt, ale i bas. Druhý, mužský hlas, patří pravděpodobně Sqeepovi, alespoň jsem to tak pochopila. Výborně si pohrává s basovou linkou. Je tu citelný lehký náběh na dubstep, ovšem nedovolím si tenhle track zařadit ani jako liquid dubstep, ani jako čistý chillstep. Je tam něco "jemného", ještě lehčího než ve vyznění klasického chillstepu. Pro mě Sqeepo přináší do chilloutové muziky něco originálního, co by se dalo rozvíjet a dovést k naprosté dokonalosti. Pohrává si s akustickými nástroji, jako jsou piano nebo kytara a najednou do toho hodí tak tvrdě prostupující basu, až to člověkem otřese v základech. Basová linka se nemění, a tím pádem posluchače po začátku už nic nepřekvapí, žádné zlomení nebo změna jiným směrem, ovšem pustíte-li si "Flash" před spaním, tak vám garantuji krásné sny.

Sqeepo

Pátý track s názvem "Module A feat. Cameron McMillan". Tak tady už si dovolím tvrdit, že jde o čistý dubstep, takový příjemně komerční, přitom si zachovává dostatečný odstup od moderní scény a od hitů z rádia. Beaty mi opět odpálily uši, melodie s hlavní linkou trumpet je příjemně zakomponovaná ve stylu počítačové hry, kicky pěkně nakopávají zadek base a basa naopak podtrhává židle výškám. Elektrická kytara mi opět připomíná, že elektronický rock v kombinaci s dubstepem teď silně ovládá svět a pěkně jím otřásá. Každý tón pěkně dosedá na ten další, tudíž nemám co vytknout, naopak Sqeepa velmi chválím a dávám mu za track "Module A" pět hvězdiček.

Šestý a poslední track z EP "Flash" s všeříkajícím názvem "With Me". Dokonalost sama, výborné beaty, krom akustické verze "Flashe" s Kristinou jsou si všechny skladby dost podobné, což vůbec nevadí, alespoň na sebe hezky navazují a je cítit, že patří pod jedno EP. Hodně lidí teď rádo poslouchá (a patřím mezi ně i já) "smooth" dubstep beaty, které se tak líně linou a valí před sebou basy, a když čekáte na přechod, tak cítíte, že vám to málem "zlomí vaz". Máte chuť se hlavou tomu mistrovi, co to skládal, poklonit až k zemi a nebo vyskakovat na jednotlivé stopy do vzduchu a s rámusem dopadat na zem - prostě být přitom tady a teď. Obdivuji Sqeepovu tvorbu, vážím si jí a přeji mu šťastné rozvíjení kariéry, protože tenhle kluk má hudbu v žilách, cítí ji a myslím, že by vážně měl jít pracovat do filmového průmyslu.

Sqeepo - Flash EP minimix [AVAILABLE FOR PREORDERS!!] by Sqeepo

Hodnocení: 96%

Tereza K.