Hyde - live (Fabric, X-Mix, 31.05.2003)

Triologie byla uzavřena. Po posledním letu (The Last), objevení nádherných míst (Beautiful Place) a odpoledním dýchánku u chutné kávy ve francouzské restauraci (Café de Paris) nám Hyde servíruje něco jiného. Nové demo je na světě. Fanfáry prosím! :)

Triologie byla uzavřena. Po posledním letu (The Last), objevení nádherných míst (Beautiful Place) a odpoledním dýchánku u chutné kávy ve francouzské restauraci (Café de Paris) nám Hyde servíruje něco jiného. Nové demo je na světě. Fanfáry prosím!

Předchozí nahrávky byly hodně dobré. Upřímný DJ v nich potvrdil neuvěřitelný cit pro hudbu a vybroušený vkus. Výběr jedinečných desek a jejich seřazení do smysluplného, místy až příběhového, celku si získalo spoustu příznivců a logicky i odpůrců. Každé CD bylo naprosto odlišné. The Last hodně hluboké a přemýšlivé. Beautiful Place obsahovalo největší počet srdcervoucích skladeb a poslední nahrávka byla bonbónkem, který dokazoval Hydovu všestrannost. Kariéra residenta ostravského Fabricu se mohla rozjet na plné obrátky.

Díky svým schopnostem si zahrál po boku mnoha slavných postav taneční scény a dosáhl jisté pozice mezi českými DJs. V nejznámějším klubu na severní Moravě pořádá vychytané akce s podtitulem Luxus a zasluhuje se tak o hudební rozvoj mnoha nadšenců, kteří ještě dokáží vnímat muziku a nebojí se poslouchat. Uff. Zní to jako tiskovka! :) Ale i tak získalo mnoho lidí zkreslený obraz o jeho schopnostech. "Důležité" osobnosti scény nic nevěděly o jeho live setech a po posleších dem došly například k závěrům, že je nějaký měkký "vokalista", "houser" (nebo kačer:) a kdo ví, co ještě. Záznam z Fabricu je hozenou rukavicí všem skeptikům a bezvěrcům, kteří nečtou mé reporty. :) Hyde konečně ukazuje, jak je schopen zahrát na párty. A jestli vás nechytne, lituji. Zřejmě nejsme stejná krevní skupina (což je docela dobře možné). Na druhou stranu bych chtěl předeslat, že CD není jediným reálným předobrazem Hyda, jelikož je to značně multifunkční DJ. :)

Mix je mistrně sestaven a je jasným důkazem toho, že i na akcích se dají hrát inteligentní, příběhové sety, které v sobě mají výjimečný náboj a nedají vám vydechnout. Zapomeňte na laciné valení poloprázdných desek v nesmyslném sledu! Toto je hudba, ne polotovary. Desky jsou plné, hutné a totálně atmosférické. Odlehčené práce nečekejte. Celý mix je postaven do výrazné temné, ale ne depresivní, roviny. CD vás neuvěřitelně rychle pohltí. Tohoto žádoucího efektu je docíleno hlavně používáním desek s prostorovými motivy, agresivními klávesami nebo neotřelými zvuky. Za nimi stojí talentovaní producenti typu Kowalskiho, který zde představuje svou drsnější tvář a.k.a. DisX3 respektive DoubleX, Polák Sliwinski pod čím dál známějším a respektovanějším pseudonymem jako Echoplex a další borci ovlivnění zvukem německého Kanzleramtu a jemu spřízněných labelů.

Navíc se Mr. DJ za víc než 50 minut nedopustí ani jedné chybičky. Žádné dotáčení atd. To hledejte u vašeho oblíbeného dýdžeje. :) Zdůrazňuji, že se jedná o živou nahrávku z párty. Ne několikrát nahrávaný mix. Když vzpomenu na mnohé "údajné" špičky… Skladba tracků je dokonalá a promítá obraz Hydovy duše. Nuda při domácím poslechu nehrozí a demo můžete sjíždět prakticky nepřetržitě několikrát v kuse (testováno na vlastní kůži!:). Super je taky fakt, že vyrovnanost jednotlivých vinylů a jejich namíchání nenadřazuje jednu desku nad druhou a nestane se, že byste si vybrali 5 dobrých skladeb a ostatní přehlíželi. Při poslechu mi naskakovala husí kůže a z koutků očí se linuly jemné potůčky slz. Emoční bomba.

Nebudu dál hovořit. Pokud jste otevření lidé, kteří mají chuť poznávat a objevovat, pište do internetového prohlížeče hyde.fabric.cz a stahujte. Pak mi třeba napište, co si o demu myslíte. Plně profesionální a osobitý výkon mně osobně nedá vydechnout. Respect!!!

Hodnocení: 9,5/10

Nexis

© 2003, Techno.cz. Text: Nexis (nexis@techno.cz)