Recenze: Weapons of Mass Creation

Na značce Hospital mají tuze rádi soulové melodie, což se hodně odráží prakticky ve všem, co na tomto drumandbassovém labelu vyjde. Jejich nová kompilace má sice celkem militantní název, nicméně její obsah vás pohladí a podle slov Bartiase "Lepší letní kompilaci momentálně nenajdete". Přečtěte si jeho recenzi.

hospitalRůzní umělci - Weapons Of Mass Creation
Hospital
3LP/2CD
duben 2004

U Hospital vyhlásili všeobecnou mobilizaci a výsledkem je nová kompilace. Weapons of Mass Creation dýchá dráždivou atmosférou letních nocí a hřeje víc než rozvášněné slunce. Ideální album pro nastávající dny. Lepší nenajdete.

Výsledkem všeobecné mobilizace není jen totální nasazení (téměř) všech hvězd domovského labelu. Když všeobecná, tak všeobecná, řekli si liquid funkoví chirurgové nejspíše, a přizvali na pomoc i kolegy z dceřinného sublabelu M*A*S*H*. Dobrá volba! Vedle ostřílených profíků navíc dostali stejnou šanci i úplní nováčci z řad rekrutů, takže je Weapons of Mass Creation kompilací různobarevnou a v pravém slova smyslu mezinárodní.

Plukovník Tony Colman skrývající se pod jménem London Elektricity se spokojil pouze se symbolickým zastoupením (jeho Fast Soul Music remixoval Nu:Tone) a podplukovník High Contrast, zřejmě kvůli připravovanému novému albu, chybí zcela. Výběru proto dominuje nedávný návštěvník In Da Bush Nu:Tone. Kromě zmíněného remixu připravil ukázkový příklad dnešního liquid funku On & On a střihl si spolupráci s bratrem coby Nu:Logic.

Ostatně „Nu:Tone jr.“ Logistics překvapil možná nejvíce. Jeho Replay má tak „ušpiněný“ beat, že mám mimoděk tendenci ho „čistit“. Progrese… Mile potěšili němečtí Syncopix. Jejich Happy Happy Joy Joy přesně odpovídá názvu a stejně jako drtivá většina alba si hraje se zvukem „živých“ dechových nástrojů a filmovou atmosférou (Laroque: Golfinger, SKC & Bratwa: Heart of Love).

Nechybí obrovský hit všestranného maďarského vlasáče Free My Soul (spolupracoval s ním další Maďar Safari) a velmi mile překvapil i další vlasáč John B. Hlasitý potlesk rozhodně patří polské (!) dvojici CLS & Wax. Jejich příspěvek sice není učiněný zázrak, ale dokazuje, že dnes se dá dobrá hudba dělat v jakýchkoliv podmínkách. Zklamal jedině obvykle výborný Konsta. Free Your Body je spíše průměrná záležitost.

Weapons of Mass Creation můžete poslouchat až budete lítat po prosluněných ulicích, až takhle poletíte za ní, až s ní budete večeřet, až s ní budete tančit i až se s ní budete milovat. Perfektně se hodí ke všem příležitostem.

Hodnocení: 10/10

VA: Weapons Of Mass Creation
Hospital 2004

DJ Nitrous (Radio 1/ Shadowbox): Celkem klasická (čili průměrná) kompilace značky Hospital. Zmíním třeba Fast Soul Music rmx od Nu:Tone, či Without You od Johna B a hlavně Heart Of Love od čím dál lepších maďarů SKC&Bratwa, díky tomuto tracku jsem si kompilaci pořídil. U Hospital nepřišli s ničím originálním, dělají prostě to, co umí nejlépe... 5/10.

DJ Katcha (www.katcha.info): Lahůdková poslechovka Weapons of mass creation od labelu Hospital....výborná kompilace s výborným bonusovým cd které namixoval Tony Colman aka London Elektrocity...mírně mě rozladily jen dva tracky a to favorizovaný tahák celé kompilace Goldfinger od Laroque a potom Free your Body od projektu Konsta..obě dvě skladby vedle zbytku kompilace působí velmi jednoduše až prvoplánově....Ale jestli máte rádi inteligentní a příjemnou hudbu tahle deska by vám rozhodně neměla uniknout....Ještě jednou musím vyzdvihnout kvalitu mixovaného cd...tam opravdu není co vytýkat, super mixy a výborná dramaturgie (naprosto se to nedá srovnat s tím co pro stejný label vyplodil před časem Nu:tone)  a ještě si při jeho poslechu můžete zavzpomínat na loňský Cosmic Trip kde nám Tony Colman zahrál, já jen tiše doufám že to nebylo naposledy co jsme tu tohohle pána viděli.... 9,5/10

DJ Koogi (Radio 1/Shadowbox): Příjemné, kvalitní a typicky „rádiové“ album. Nejvíc se mi líbí remix Fast Soul Music od Nu:Tona, který bych asi jediný hrál na party. Ostatní pecky jsou taky fajn, ale občas to na můj vkus s tou sladkostí a uječenými vokály přehnali… 7/10