Recenze: Marky & XRS – In Rotation

Nikoliv Prince Ital Joe & Marky Mark, ale Marky & XRS šíří vlnu brazilského drum’n’bassu světem. Tu více, tu méně úspěšně. Tedy zrovna tady méně úspěšně.

Marky a XRSSlunce s unaveným dotekem

In Rotation je dávno v rukou drum’n’bassových (a díky úspěchu Caroliny Carol Bely - LK na MTV snad i nějakých ne-drum’n’bassových) fandů a Marky s XRSesem se neklidně vrtí před hlavněmi hudebních kritiků. Dobře, přiznejme si, že neklidně se vrtím tak maximálně já na své židli a Markyho s XRSesem to zajímá asi tolik jako šumavský vítr. Jinými slovy, je jim to úplně šumafuk. To ale nemění nic na tom, že In Rotation mělo být vynikající album. A není.

Což o to, vynecháme-li housový úlet, který stejně většina z breakařů jednou letmo poslechne a pak už přeskakuje navždy, album docela pěkně drží pohromadě. Oběma Brazilcům se podařilo vlisovat na CD i kus toho Slunce, ale nevlisovali ho příliš moc? Po nadějném začátku (Highlights, spolupráce s Kalibrem na I Know) to vypadá, jakoby se invence v tom vedru unavila, ukecala originálnost a společně šly někam hledat trochu stínu.

In Rotation náhle zní příliš neurčitě, nezajímavě, nezábavně, stejně. Okoukaně. Velmi povedená  Sunshine (Touch Me) už není z nejmladších, proto zrovna nepřekvapí. A, navzdory veškeré své genialitě, téměř dva roky stará LK z alba In Rotation skvělou desku neudělá. Možná by to chtělo přestat čučet po Brazilkách a zacílit třeba na Norky. Pak bude In Rotation 2 víc než jen průměrná kolekce profesionálně napsaného drum’n’bassu.

Hodnocení: 6/10

Vydal: Innerground 2004

Koogi (Shadowbox.cz/Rádio 1)
Dvojka Marky s XRSem jsou moji oblíbenci, takže jsem se na album hodně těšil. Bohužel nijak zvlášť nadšen z něj ale nejsem. Je tu řada skvělých věcí (Rotation, LK, Moments Of Lust, Rudebwoy, Sunshine, Backspin), ale za 1) pro dnb fanouška jsou ty tracky dost staré, a za 2) jako celek nedrží moc pohromadě. Ještě že na vinylu je možné ty tracky sehnat jednotlivě:). 7/10

Juanita Juarez (juanita.mp3records.cz) Markyho a XRSe respektuju za to, že se drží svýho zvuku a nedělají žádný kompromisy směrem ke špinavýmu UK zvuku. Jejich sound je hodně čistej, někdy možná trochu syntetickej. Není to můj cup of tea, ale cením si jich za to. Potud vše vpořádku. Jejich album jako celek mě ale trochu zklamalo. Je to tak napůl: polovina věcí skvělá (ty tanečnější), zbytek trochu zívačka. Zejména rozjezd, první tři skladby, jsou přinejlepším průměr. Nabízí se pro mě srovnání s albem Kabukiho, který vyšlo nedávno a stylově osciluje zhruba tam, kde In Rotation, přesto se mi zdá barevnější a zábavnější. Přesto bych si In Rotation koupil, na léto ideální. 7/10