Nana Zorin - Do U Want to Live Forever?

Dnešní Free Mondays v Roxy bude hostit domácí kapelu Nana Zorin, která se tam chystá pokřtít své druhé album. My vám teď aktuálně přinášíme Edovu recenzi této povedené desky.

foreverBez zbytečného mučení se přiznávám, že když jsem vkládal do přehrávače nové album projektu Nana Zorin-Do U Want to Live Forever?, činil jsem tak s mírnou nedůvěrou. Ne, že by se mi snad jejich debutové album jménem Shooting Stars nelíbilo. Srdcová záležitost to však pro mě rozhodně nebyla. Po několikanásobném poslechu ale mohu s jistotou prohlásit, že má nedůvěra byla nespravedlivě neopodstatněná a čas strávený s jejich novinkou se pro mě stal nadmíru příjemnou záležitostí!

Po poměrně dlouhé odmlce spojené s personálními změnami jsou Nana Zorin zpět, a to doslova v životní formě. Bez ohledu na to, jestli preferujete kytary či spíše elektronickou hudbu, mohli by se vám noví, nesmírně svěží a pozitivně harmonickou energií překypující Nana Zorin rozhodně líbit. Jak se můžeme dočíst na webových stránkách nejenom klubu Roxy, na konci léta 2002 Nana Zorin oslovila talentovaného hudebníka a světoběžníka Ego L.Dina, aby se ujal role hlavního vokalisty souboru. Spolu s obměněnou rytmickou sekcí (Pavel Navratovič – drums a Martin Černý – bass) a zakládajícím jádrem skupiny Karlos T (keyboards) a Martin. C (guitar) tak vznikla nová podoba Nany Zorin. Někdejší vokalistka Nika-B (která se v posledních pár letech údajně věnuje spíše mateřským povinnostem) se na novince Do U Want to Live Forever? objevuje pouze v jedné skladbě (Desire About), a to coby doprovod hlavního vokalisty Ego L. Dina. Stejně tak Dr. Karyho byste na nové desce hledali marně.

Nové sestavě a zejména novému a velmi svěžímu zvuku Nana Zorin to však v konečném důsledku rozhodně neuškodilo! Možná že spíše naopak. Právě volbou talentovaného multiinstrumentalisty, vokalisty nanaa skladatele v jedné osobě-Ego L. Dina se partě Nana Zorin podařilo nesmírně oživit a zintensivnit svůj hudební projev. Podpořeni jeho velmi působivým a velmi procítěným zpěvem, který místy hraničí s projevem MCího, tak Nana Zorin lehounce poletují skrze sféry jako reggae a dub. To vše je velmi citlivě umocněno analogově-kytarovou psychedelií v kombinaci s perkusemi a tancechtivými bicími. Místy svůj rytmus decentně zarovnají (Black and White), nikoliv však ve stylu proplánovaného “ tuc tuc“ s ambicemi dosáhnout úspěchů v houseových hitparádách, ale inteligentně, s citem a především po svém! Nana Zorin jsou na svém novém počinu nezvykle přímočaří, srozumitelní, přesto všechno ale také nesmírně rozmanití a zvukově výrazní. Naprosto zřejmé jsou tendence kapely obejít se bez všech možných PC mašinek a strojků. Zvukově malebné analogové plochy celkovou náladu jejich nových skladeb spíše elegantním způsobem dokreslují. Současný zvuk Nana Zorin se tak ubírá směrem ke kořenům (mám pocit) jakoby snad v souladu s přírodou. Ten budou s největší pravděpodobností velmi živelně presentovat i koncertně. Právě v živých provedeních jejich skladeb vidím silnou zbraň tohoto projektu.

Jedním z mnoha kladů nové desky jsou vedle velmi čistého zvuku opravdu silně uvědomělé texty, jejichž autorem je již mnohokrát zmiňovaný vokalista Ego L.Din. Jejich síla mnohonásobně umocňuje prožitek z poslechu desky a dává tak vzniknout silnému pocitu sounáležitosti a odhodlání společně změnit svět k lepšímu. Nana Zorin rozhodně nejsou kapelou naivního přístupu typu “pojďme se všichni společně chytit za ruce a se sluncem v duši hromadně souložit na první louku, která nám přijde do cesty“. Naopak! Autor textů si je plně vědom veškerých nešvarů celosvětové společnosti. A aniž by povrchně moralizoval, směle a s hluboce lidským porozuměním poukazuje na obecné problémy jako světový terorismus (Nineelevenoone, Murder Song) či v dnešním světě bohužel všudypřítomného rasismu (Another Star) a neméně důležité ekologie (Desire Bout). K slovu se také dostávají témata jako svoboda a náboženství. Cele album je ve svých textech emocionálně velmi silně protkáno úmysly spojené s tou lepší stránkou našeho lidství a při některých skladbách člověku doslova naskakuje husí kůže.

Nové album Nana Zorin pro mě představuje obdivuhodnou kombinaci harmonie, lidskosti a pozitivní energie. Výrazně podpořeni vokalistou tak Nana Zorin přinášejí do hudebního světa ďítko, ze kterého sálá upřímnost a radost z hraní. Prožít si současný zvuk Nana Zorin můžete již 1.listopadu v pražském klubu Roxy, neboť právě zde se rozhodli Nana Zorin své v pořadí již druhé album pokřťít. Příjemný poslech.

Nana Zorin - Do U Want To Live Forever?
Open Idea Records 2004