Hudební recenze: Semtam - Star ing

Besta vás ve svém článku seznámí s nenápadným českým projektem Semtam a současně se detailněji podívá na jeho zajímavé a hudebně různorodé demoalbum.

Minulý rok vyšlo již druhé demoalbum jednočlennému projektu Semtam. Za tímto názvem se pečlivě ukrývá člověk, který na zdejší scéně rozhodně není neznámým jménem. I to je možná jeden z důvodů, proč si autor posledního dema Star ing nepřeje publicitu se svým občanským jménem a svoji muziku hodlá posluchačům představovat ' jenom a pouze' jako Semtam.

Musím přiznat, že takovýto přístup je mi sympatický, trochu mi to připomíná kauzu s Normanem Fellerem, který se pod nickem Terry Lee Brown Jr. zaznamenal úspěchy na houseové scéně a přitom jestě stačil nějakou dobu tajně působit pod názvem Nor elle na downtempo značce Mole listening pearls.

Na projekt Semtam jsem narazil už s jeho prvním demoalbem, bylo to díky éteru Radia 1, a nutno dodat, že jsem tehdy musel dát za pravdu moderátorovi, který tvorbu Semtam přirovnal k hudební tvorbě, jakou produkuje značka Pork. Měl jsem dobrý pocit, že skladba, která tehdy zněla z radia pochází z Čech. Podobným dojmem na mě působily i ukázky z druhého demoalba Star ing a jsem velmi rád, že Vám můžu přinést pár postřehů z jeho poslechu.

semtamV bookletu stojí, že Star ing it´s... a teď následuje deset názvů skladeb. Hned první je ...It´s the fullmoon in our days. Skladba, kterou už jsem znal třeba z rozhlasových směn Dje Stanzima, kam se dostala zcela oprávněně. Je to takovej hypnotickej a poklidnej breakbeatek. Příjemná, možná lehce melancholická skladba, s předoucí basou a zvláštním hlasovým výjevem v pozadí, do jehož identifikace se radši pouštět nebudu.
Do druhé skladby ...It´s always there si Semtam přizval prvního hosta, na kytaru tady hostuje Olden Yorg, který si později (v osmé skladbě) zahraje i na harmoniku.
...It´s beauty of the duty by se možná vyjímala na nějaké svižnější chilloutové kompilaci.
...It´s circling round je skladba s několika pěknými hlasovými party, příjemná záležitost.
...It´s like more kebab for everybody vokálně hostuje C-lara a Pedro. Za přezdívkou C-lara se zde skrývá Klára Nemravová, která tady zpívá hodně podobně  jako Charlie One.
...It´s a fullbus tolerance je v podstatě takovej drumík, kterej má nášlápnuto do liquid funku.
...It´s very near je písnička, kde už C-lara zpívá (text napsal Eu) ve stylu Kláry Nemravové. Pamětnící jistě poznají známý zvuk, kteří použili před léty pánové z Tchendos ve své skladbě o šmoulech v coffee shopu. ...It´s a kinda western je skladba s drumíkovým spodkem a foukací harmonikou. Kromě vokálního samplu zpěvačky Lin-d  ještě tuto skladbu  hlasově doprovázejí Pedro a Eu. Jeden z této dvojice mně v tomto westernovém dílku připomněl Mc Reefaha z Otaku crew. ...It´s the secrets which always choose the better life je kompozice, která náladou může připomenout některé skladby od DJe Shadowa. ...It´s so funny everybody is included je příjemná zasněná záležitost se zvukem akustické kytary. Celkově se  pak Star ing bude líbit asi nejvíce příznicům svižnějšího chilloutu, breakbeatu a na své by si mohli přijít i posluchači drum & bassu. Kontaktovat Semtama můžete na semtam@tokyo.com

Hodnocení: 85 %