Rubrika: Technoservis Nula2

O slovo se opět hlásí Dahova rubrika o zajímavých novinkách ze světa techna. Tentokrát se zaměřil na nové EP projektu Sleeparchive, chystanou desku Elektrabela pro Millsův Axis, dočtete se o remixovém albu Depeche Mode a nakonec vám připomene znovuvydanou klasiku Dave Clarka.

sleepSleeparchive - Recycle ep
(Sleeparchive 002)

Projekt Sleeparchive o sobě dal vědět zhruba před půl rokem vynikající deskou "Elephant Island", která vzbudila vlnu nadšení a obdivu! Ptáte se proč? Autor vsadil na velice primitivní, jednoduchou, avšak logickou formu konstrukce tracku a vytvořil skutečně originální skladby. Na jeho produkci je cítit značný vliv takových veličin, jako je například Plastikman. Sám autor tento fakt nepopírá a považuje to spíše za kladný aspekt. Zvuk všech tří kompozic "Recycle ep" je neprosto fantasticky průzračný. Navozuje poklidnou "orbitální" atmosféru a unáší mysl do naprosto neznámé dimenze. Beaty příjemě dupou v rovné ose a kratičké hi-haty dokreslují už tak dokonalou podobu díla. Sleeparchive stylově balancuje na hranici techna a minimal music, čili není pouze jednostranně zaměřen. Tato deska není až tak vyjímečná z pohledu progresu, ale v jednoduchosti je krása a zde to platí na sto procent. Nenechte se tedy dále přemlouvat a
vydejte se hledat Sleeparchiv!

elektrabelElektrabel - Elektrabel ep
(Mission 003 / Axis)

Hned na počátek roku 2005 naplánoval sám Jeff Mills další misi břeclavského rodáka Tomáše Hartla aka Elektrabela na legendární planetu Axis! Ano, sny tohoto producenta se stávají velice rychle skutečností. Možná tomu napomohl Tomášův mimořádný talent, možná i jeho osobní setkání s Jeff Millsem na maďarském festivalu Sziget. Další deska pod hlavičkou Elektrabel spatří světlo světa co nevidět! Mission 003 je jakousi ukázkou, nebo chceteli lákadlem na nadcházející album, které je naplánováno rovněž na labelu Mission, někdy na jaro 2005. Hudebně Elektrabel doznal jistého vývoje, alšak i nadále se drží přednastavené linie v duchu starší produkce právě Jeff Millse. Křišťálově čistý monotrack si zapamatujete ihned po prvním poslechu a rozhodně nebude trvat dlouho a doslova si ho zamilujete. Mills-ruskinovský motiv se zde nedá přehlédnout a doslova tu kraluje všemu okolo. Poněvadž je tento maxák jen malou ochutnávkou, už teď se můžete těšit na hlavní chod!

depecheDepeche Mode - Remixes 81 - 04
(Mute CD L8)

Legendární Depeche Mode byli za dobu svoji existence mnohokrát remixováni. Počet vydaných i nevydaných remeaků se pohybuje okolo neuvěřitelného čísla 300! Projekt se odhodlal už minulý rok k jistému bilancování a vydal soubor těch nejlepších remixů. Komlipační album "Remixes 81 – 04" obsahuje více jak pětatřicet prací, tedy těch nejpovedenějších reworků z rukou povolaných. Najdete zde jak práce, kde remixéři nezasáhli až tak radikálně do původní formy, avšak o k nepoznání předělané kompozice není taktéž nouze. Mezi klíčová jména patří určitě Daniel Miller, Kruder and Dorfmeister, Dj Shadow, nebo Timo Maas. Vyjímečná díla, často k nepoznání od originálů sem dodali i známí reprezentanti moderní elektronické scény: LFO, Underworld, Speedy J, Dave Clarke, William Orbit, nebo sladká Goldfrapp. Album "Remixes 81 - - 04" je rovněž jakýmsi setkáním dvou časově rozdílných pohledů na elektroniku jako takovou. Na jedné straně stojí absolutní pioníři a na straně druhé zcela nová, mladá generace. I z tohoto důvodu je fajn si projekt Remixes 81 –04 pořídit a nebo mu alespoň věnovat pozornost. Vyšel u firmy Mute hned na třech CD, nebo na šesti vinylech, které je možno koupit buď jako komplet, nebo jednotlivě.

clarkeDave Clarke - No One‘s Driving
(Bush/Drive – repress)

Po téměř deseti letech repressoval Dave Clarke jednu ze svých nejslavnějších hitovek "No One‘s Driving"! Kromě hodně drsného originálu tu najdete vynikající remix od Chemical Bros, který je dnes už nemalou sběratelskou raritou. Zub času ani na jeho drive rozodně nic neubral! B-čková strana obsahuje bonus, jakým je legendární – hymnus "Wisdom To The Wise" v mixu Roberta Hooda – track v originále známý spíše pod heslem "Red 2". Jeho pekelné klávesy ale stejně jeko před deseti lety zvednou ze židle každého, kdo miluje taneční hudbu. Neznám snad jedinou vyjímku! Dave Clarke je člověk na svém místě!

Recenze pro vás připravil vinyl shop Nula2.
nula