Když se setmí

Pierce Brosnana už v roli agenta 007 neuvidíme nikdy více. O to zajímavější je, že ho teď můžeme vidět jako špičkového zloděje diamantů. Salmu Hayekovou tak vidět můžeme taky, ještě zajímavější ovšem je, že Když se setmí, Salma se producíruje v bikinách. A Woody Harleson zastřelil žraloka.

Stanley Lloyd: "Jste Angličan, ale nemusíte skrývat svoje city."
Max: "Jsem Ir a my své city neskrýváme. Jděte do hajzlu."

Maxwell (Pierce Brosnan) a Lola (Salma Hayeková) jsou zloději. Žádní usmrkaní amatéři s kuklou na hlavě a lacinou atrapu v upocené, třesoucí se ruce, ale elitní zloději. Diamanty, které s gustem loupí, mají do jednoho tak vysoké zabezpečení, že "je prostě nejde ukrást". Max a Lola mají svou práci rádi, ale právě odchází do důchodu na jakýsi luxusní, exotický ostrov.

Jenže je tady ještě agent FBI Stanley Lloyd (Woody Harleson), který je jiného názoru. Romanticky tokající dvojici si najde a sleduje. Protože právě připlouvá loď s posledním Napoleonovým diamantem na palubě. sunsetPosledním, který Max a Lola neukradli. Lloyd je kašpar, ale nevěří, že by "nejlepší" zloději na světě něčemu takovému dokázali odolat a je tady, aby své podezřelé dostal, byl povýšen a ostatní kašpaři mu salutovali. Začíná elegantní hra na policajta a zloděje, ve které si policajt se zlodějem tu vyrazí na ryby, tu navzájem podpoří své milostné zájmy.

Tenhle film má jeden ze základních předpokladů pro to, aby u mě uspěl. Není tu sice Angelina Jolie, je tu ovšem Salma Hayeková. Scénář je spíš než brilantně vypointovaným příběhem (i když na překvapivý zvrat také přijde řada) lehce žvýkačkovou, legrační blbůstkou. A režisér Brett Ratner si toho je zřejmě vědom, proto nabízí Salmu Hayekovou plnými hrstmi. V plavkách, v leopardím spodním prádle, v záběru velkoryse zdůrazňujícím Salmin dekolt. Což už, pánové, rozhodně stačí k tomu, abyste zůstali do konce.

Děravý scénář tak trochu zachraňuje i elegantní Pierce Brosnan, jehož sebevědomý Max je takřka pořád nad věcí a připomíná tak víc než zloděje nějakého akčního hrdinu. "Zvláštní agent FBI" Woodyho Harlesona je tu téměř jen proto, aby si hrdinové měli z koho dělat srandu, ale většinou to funguje. Některé humorné momentky jsou přeci jen spíše křečovité, na druhou stranu se tady pár povedených scén rozhodně najde.

Celé to po čase tak nějak ztrácí tah, takže se skromná stopáž 98 minut jeví jako výborný nápad. A pokud vás láká některý z výše propraných trumfů veskrze béčkového filmu, můžu vám zaručit, že bavit se budete!sunset

Recenze vznikla díky Village Cinemas.

After the Sunset
USA 2004, 98 min