Rubrika: Breakdown - all kindz of breakz

Breaksome jede dál, Stanton Warriors přijeli do Prahy. Guy Called Gerald se vrací s albem, Shroombab hraje české producenty, Goldfrapp tvrdě makají, novým projektem na české downtempové scéně je 4MA, DJ Rap dělá na albu a Lollita přináší trochu rozruchu. Mini recenze Klute: No One's Listening Anymore. Break(it)down!

Breaksome jede dál se Stanton Warriors

stantonBreaksome nekončí, Breaksome jede dál. A březnová hostila dvojici Stanton Warriors. Mark Yardley a Dominic Butler se už u nás jednou blýskli, a sice jako headlineři tehdejší Breakbeat Conference. Jejich pěti hodinový set plný tlustých a uřvaných basových linek tenkrát roztančil úplně celou (i když ne úplně zaplněnou) Roxy. Stanton Warriors mají na kontě nu school breaky (třeba pro Tayův label Mob Records), bootlegy (vlastní label Punks), ale i two step nebo garage.

Jejich vystoupení se set do setu různí, protože podle vlastních slov na velké akci hrají jinak než v klubu pro mladé návštěvníky a v klubu s mladými návštěvníky hrají jinak než v trendy klubu s "odrostlejším" osazenstvem. V Roxy jsem nebyl, a tak nemůžu soudit. Ale těžko říct, jak by hráli na pijácké rychtě. Od Stanton Warriors možná ještě znáte jejich mixovanou kompilaci Stanton Sessions nebo některý z remixů pro slavné kolegy Plump DJs, Basement Jaxx, Azzido Da Bass či T-power. Hlavní informací těhle dvou odstavců ale je: Breaksome keeps kickin' it hard!

Co dál

geraldNa konci ledna vyšlo u známého labelu !K7 aktuální album junglové / drum & bassové legendy A Guy Called Gerald. To All Things What They Need nabízí 11 zbrusu nových skladeb, některé z nich doprovodily vokálem dámy Ursula Rucker, Yoshie Narahara a Finley Quaye. Mladším by bylo možná dobré připomenout, že A Guy Called Gerald stál koncem 80. let u počátků junglové scény, prošel si i obdobím ragga junglu a v první polovině 90. let byl hitmakerem první třídy, který v lecčems inspiroval Goldieho nebo Andyho C!

Goldfrapp, to-je-ta-dvojice-ze-které-všichni-znají-jen-tu-sexy-zpěvačku-Alison, jsou ve studiu a poté, co dali dohromady soundtrack k britskému filmu My Summer of Love (o jeho vydání se vůbec neuvažuje), pracují na třetím albu. Název zatím nemají, nebo mají ale tají!

Shroombab odehrála na internetovém rádiu Bassdrive set, kterým vzdala hold i českým producentům! Ravers Delight Mix se teď potuluje kolem jako záznam z rádia i jako mix zbavený komentářů. Vedle producentů jako Chris.Su & Raw.full, Evol Intent, Skynet, DJ Spice nebo Vector Burn obsahuje i zatím nevydanou skladbu Catch Your Breath od Deniuse a Agony dvojice Cash & Wenia, která vyšla jako první release českého labelu Messarosh.

Nabokov by se divil, aneb internetová mini senzace posledních dní se jmenuje Lollita. Rozhovor a linky na tracky najdete na drumandbass.cz. A divit se můžete s ním. Je to tak anebo onak?

djrapDvoika.troika zase jednou vystrčila drápky. Překvapením zejména pro mimoostravské bude, že jsou to drápky downtempové. Projekt 4MA připravil pro ostravský magazín Protimluv mix RE4MA: Listen a True Story About Incredible Man Called Jarmilan! Ke stažení volně na webu. "Když jsme Jarmilanovi donesli naše demo, zařadil nás mezi CD v krabici, kde byl nápis "porno"," odpovídají 4MA na otázku, do jaké hudební škatulky by sami sebe zařadili. Celý rozhovor, který má na svědomí sličná tmavovláska Violla, čtěte tady.

V pátek 25. března roztočí desky Spinback z Total Science na Slim Slam Drumu v ostravském Fabricu. Hádám, že nebude chybět hitovka Defcom 69, která vyšla u nesmrtelného labelu Metalheadz .

DJ Rap chystá na květen album. Je to sice mix určený především pro USA, ale určitě není bez zajímavosti. Bulletproof obsahuje hned 6 jejích vlastních tracků, 2 exkluzivní remixy Ferryho Corstena a Ericka Morilla a 2 pecky, které si Rap oblíbila nejvíc: nesmrtelná Morning Light od Concord Dawn a nezničitelná, fenomenální Messiah od Konflict.

Web (mini) magazínu o zlomených rytmech Breakzinu se sice stále ještě zmítá v porodních bolestech, ale i tak se mu nevyhýbají zatím příležitostné aktualizace. Nově si můžete prohlédnout fotky, na kterých před časem Elis zachytila Dieselboyovo vystoupení v brněnské Flédě. A ano, je to právě to vystoupení, které Dieselboye stálo v alkoholovém oparu poraněný kotník a následný měsíční pobyt doma na gauči ve společnosti Playstation... Pokud prokliknete odkaz Kde koupit, dostanete se na neustále aktualizovaný seznam prodejních míst, kde už by měl být Breakzine několik dní v prodeji.

Mini recenze

kluteKlute: No One's Listening Anymore /Commercial Suicide

Klute se začíná cítit jako drum & bassová mamka. Jak jinak si vysvětlit podivné názvy jeho poslední kompilace a posledního alba - Kolik zaplatíte, resp. Nikdo už vůbec neposlouchá. To, co se na placce skrývá, je ovšem stará dobrá Commercial Suicide. Osm mrazivě zasněných skladeb, které se dají označit za atmosférické, ale nemají nic společného s liquid funkem nebo "intelligent" drum & bassem, doplněné lehce killerským, rozhodně razantním beatem. No One's Listening Anymore je velmi konzistentní album, což může být pro některé i docela zvláštní problém. Jednotlivé skladby do sebe natolik koncepčně pasují, že chvílemi můžou až splývat. Na druhou stranu tohle album dokazuje, že Klute nepotřebuje uširvoucí hit, na kterém by postavil zbytek. Klute dá dohromady kupu dobrých tracků, kdykoliv se mu zachce. Nemluvě o krásně tklivé, něžně lhostejné Silently, na které spolupracoval s náhodou objevenou zpěvačkou jménem Moocha. A co si budem povídat, dominantní basa v Hidden Hand by Calyxe vzpamatovala, kdyby doteď vzpamatovaný nebyl (je, ale to už se bavíme o jiné recenzi). Klute to zvládl krutě.

připravil Radim Bartík