Rubrika Plop!

Star Wars budou v 3D!!! Znovu u nás vyšla 300 a znovu u nás vyjde Sin City. Chystají se i Vycházející hvězdy, Usagi Yojimbo a Hellblazer, ten navíc míří do kin. Budou třetí X-men, bude Wonder Woman. Mini recenze Thorgal: Alinoë.

Star Wars: Epizoda IV – Nová naděje… 3D!!!

Tak tohle je zpráva měsíce a ne že ne, milý Evžene! George Lucas, který už přes dvě desetiletí (s přestávkou) vede hvězdné války, už asi definitivně nevyrazí fanoušků dech větou: „Tak já ty Epizody sedm, osm a devět teda natočím, no.“ Pokud to Lucas původně zamýšlel (samozřejmě po nekonečném ujišťování, že jedině první tři Epizody a dál ani ťuk), rozmyslel si to po reakcích některých fanoušků na první dvě Epizody. Přiznejme si, většina z nás si musela na nové Star Wars přeci jen zvykat…

Zhruba před rokem se původní trilogie (Epizody IV – VI: Nová naděje, Impérium vrací úder a Návrat Jedie) konečně objevily luxusně zpracované na DVD. I když i tehdy se Lucas nevyvaroval drobné kritiky, protože všechny tři filmy znovu „drobně upravoval“ (po speciální edici uvedené v roce 1997 znovu do kin u příležitosti dvacetiletého výročí už podruhé). Nejznámější úpravou je zřejmě postava Anakina Skywalkera v závěrečné scéně Návratu Jedie ztvárněná Haydenem Christensenem. VALKY

V květnu se i v našich kinech objeví Epizoda III: Pomsta Sithů (František Fuka už ji viděl, syčák jeden!), a i když pomineme připravované seriály, Lucas rozhodně nechystá mírovou dohodu a válčit se bude dál. V roce 2007 totiž oslavíme třicetileté výročí uvedení prvních Star Wars do kin. Mělo by to zároveň být i datum, kdy se poprvé vydáme do kina na Hana, Luka, Leiu, Chewbaccu a spol. v 3D podobě!!! Nejprve bude mít premiéru trojrozměrná Nová naděje a za rok by měly následovat zbylé dvě Epizody původní trilogie.

Je jasné, že pokud tohle bude mít úspěch, dočkáme se i Epizod I – III. A je jasné, že tohle úspěch mít bude! Mimochodem, proč o tom píšu v komiksové rubrice? Star Wars mají velmi bohatý komiksový svět a nejen v USA, ale i třeba v Polsku vychází řada komiksů s touhle tématikou. May the Force B with U!usagi

Co dál

Premiéra filmu Sin City, která měla být původně i v Česku už v dubnu, je odsunuta. Důvodem je slavnostní uvedení filmu na festivalu v Cannes. Zdravíme Cannes i Roberta Rodrigueze, protože pokud český fanda nechce na inetu vytáhnout černou vlajku s lebkou a zkříženými hnáty, musí čekat do srpna. Ve stejný měsíc uvede Comics Centrum na trh i reedici beznadějně vyprodaného comics booku Sin City. Pokud se nemůžete dočkat, zaměřte se na nově vydanou (původně rovněž beznadějně vyprodanou) 300 od Franka Millera.

Manga ušatec Usagi Yojimbo měl ve dvou krátkých, poměrně jednoduchých, leč zajímavě vypointovaných storkách vydaných v magazínu CREW (na druhou) úspěch. Díky tomu se můžeme už v dubnu těšit na knihu Usagi Yojimbo: Daisho plnou delších i kratších příběhů od Stana Sakaie.

reevesHellblazer je tu! Říká si sice jen Constantine a v novém filmu s Keanu Reevesem má blonďaté vlasy, ale má s sebou i Rachel Weisz (Mumie, to je film, který ji proslavil, ne ona). Jaké to je, ještě nevím, protože ve chvíli, kdy tohle píšu, se těším na zítřejší novinářskou před premiéru. Recenzi můžete samozřejmě čekat na těchto stránkách. Co dodat? Snad jen to, že v dubnu by se na pultech našich obchodů mělo objevit souborné vydaní takřka legendární mini série Hellblazer: Syn člověka od Gartha Ennise a Johna Higginse.

Bryan Singer opustil "své" filmové X-meny, za něž jej fanoušci milují, a pouští se do Supermana. Což znamenalo, že realizace třetího pokračování dobrodružství zmutované partičky může být odložena na neurčito. Ale není, věci se, zdá se, hýbají. Ve trojce nebude chybět žádná z dosavadních postav superhrdinského týmu a objeví se i některé nové. Modrý chlupík Beast a francouzský holkař Gambit (můj oblíbenec). Objeví se i Angel, ovšem jako žena. Nevím, jestli jsou Halle Berry nebo Famke Janssen pro producenty už příliš okoukané maso, ale jakožto fanda komiksu to beru jako prohrané rošambo.

V březnu měly vyjít hned dva zajímavé komiksy od CREW a za oběma je podepsaný vysoce ceněný kreslíř polského původu J. Michael Straczynki. Amazing Spider-Man 2: Odhalení přímo navazuje na už vydanou Amazing Spider-Man 1: Návrat. Ta končila tím, že tetička May našla v bytě Petera Parkera Spider-manův kostým. Vycházející hvězdy 1: Zrození vypráví příběhu o podivném světelném úkazu v městečku Pederson a sto třinácti dětech nacházejících se právě v děloze…woman

Řady komiksů s vlastní připravovanou filmovou adaptací rozšířila Wonder Woman. Prsatá krasavice, která patří mezi úplnou komiksovou klasiku a k zahlédnutí je dneska asi hlavně v superhrdinském týmu JLA, se tak může chlubit mezi méně šťastnými kolegy a brzy i vyrazit na rande třeba s filmovým Garfieldem. Režíruje Joss Whedon (napsal scénář k Vetřelec: Vzkříšení).

A konečně V for Vendetta. Filmovou adaptaci chystají bratr a sestra Wachovští (to jsou ti, co vymysleli Matrix, pokud jste úplní blbci).

Mini recenze

thorgalThorgal: Alinoë

Osmé pokračování vikingského supermana dokazuje, že van Hamme je vskutku všestranný scénárista. Jako takový předvádí, že Thorgalovo komiksové album se dá udělat takřka bez Thorgala. Což není jen tak, zkuste udělat Supermana bez Supermana! Thorgal se svou milovanou Aricií se po předchozích dobrodružstvích s chutí uchýlili na opuštěný ostrov. Tam mají klid doslova od všech a od všeho. Zima se ale blíží, a tak musí Thorgal na pár dní na pevninu, aby přivezl zásoby. Po tomto úvodu rozpracovává van Hamme psychologický horor, který se fantastickému světu severského hrdiny podobá jen vzdáleně, ale zapadá do něj úplně skvěle.

Malý Jolan se cítí opuštěný. Nemá žádné kamarády, a tak si vysní staršího kluka s oranžovými vlasy. Když se ho ale později chce zbavit, Alinoë se vymkne kontrole… Rosińského kresba velmi dobře pracuje s atmosférou a podtrhuje strach, který Aricie a Jolan chycení s Alinöem sami na ostrově prožívají. Nervozitou prosycenou atmosféru dokonale podtrhují barvy podzimní přírody, což znovu odkazuje k jedinému: van Hamme je minimálně velmi šikovný scénárista, když zápletku zasadil do druhé poloviny roku. Alinoë je nutno doporučit ještě z jednoho důvodu. Vzhledem k tomu, že vydáváni Thorgalových alb u nás bylo bohužel opět zastaveno, Thorgal: Alinoë je jedním z mála úplně uzavřených příběhů. Potěší i ty, kteří normálně fantasy nemusí.

Thorgal: Alinoë
BB / art, 2004. 48 str., 249,- Kč.
scénář: Jean van Hamme